Nedenfor finner du salgs og leveringsbetingelser for alle bestillinger som blir gjort gjennom vår nettbutikk. Dette er generelle betingelser som gjelder i det tilfelle ikke noe andre skriftlige avtaler er gjort.
Bestilling haust.no
Når bestillingen din er registret vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Vi vil behandle din ordre fortløpende innen 3 dager. Haust.no tar forbehold om at de automatiske e-posten som skal gå ut kan bli forsinket, eller levert til feil e-postadresse. Merk at i spesielle perioder med salg og ferier vil det være lenger behandlingstid av ordre.
I tilfeller hvor det er tomt for ønsket vare på vårt hovedlager, vil varen bli sendt fra en av våre butikker som har ønsket vare tilgjengelig. Det kan derfor forekomme at du får din ordre levert som flere sendinger.
Sending og levering
Varene som bestilles på Haust.no skal sendes innenfor maksimalt 1 uke etter bestilling. Når kunden har mottatt varen anses varen som levert. Vi sender FRAKTFRITT i hele Norge.
Varene sendes med Postnord(My pack). Normalt vil leveringen skje innenfor 1-10 virkedager. Haust.no stå ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser ved levering som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Men vi vil selvsagt være tilgjengelig for å hjelpe med informasjon og sporing av pakken. Haust.no tar forbehold om at alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Skulle din sending bli forsinket eller borte vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg slik at du kan få varen du har bestilt så snart som mulig. Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er avsendt ber vi deg ta kontakt med kundeservice (contact@haust.no). Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer får du selvsagt refundert det du har betalt.
Risikoen for varen(e)
Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
Betalingsvilkår
Norway Fashion Design AS (organisasjonsnummer 924 923 946). MVA på 25% inngår i alle priser. For personer bosatt på Svalbard, som skal ha MVA-fritak, skal ta kontakt med kundeservice vedrørende dette. Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post. For bestilling av varer betalt med betalingskort må du være minimum 15 år, eller ha godkjenning fra din(e) foresatte. Pris på salgs- eller tilbudsvarer gjelder så lenge lageret rekker.
Betaling
Hos oss betaler du via Dibs easy. Når du har trykket på "Fullfør kjøp", er kjøpet gjennomført, og du vil motta faktura på mail kort tid etter. Om du vil betale med kort, endrer du dette etter å ha fullført kjøpet. Det kommer ingen ekstragebyrer ved å handle med Vipps eller kort på Haust.no
Kortbetaling
Slik betaler du med kort:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse. Trykk på "fullfør kjøp", og du kan nå endre betalingsmetode under kjøp knappen. På Haust.no, går personlig informasjon via en beskyttet nettside og URL (http://) . Nettsiden er satt opp etter Norske lover og regler og personlig informasjon som registreres på nettsiden vil ikke bli solgt til en tredjepart. Fraktpris Innenlands (i Norge) leveres alle bestillinger fra haust.no FRAKT FRITT.
Angrerett og retur
Du har alltid 14 dagers angre- og returrett hos Haust.no. Denne gjelder fra den dagen du får varen utlevert. Om du ønsker å benytte deg av denne angrerettsfristen, og returnere det du har handlet, må du selv betale porto for retur. Pakken må være hos butikken innen 14 dager etter du mottok denne. Husk å fylle ut returskjema som ligger i pakken. Etter returskjema er fylt ut legges denne sammen med varen når du pakker den. Varen skal hentes ut på utleveringssted FØR de sendes i retur, og du står selv ansvarlig for omkostningene tilknyttet retursending. Du skal selv sørge for at returporto er betalt, og vil bli belastet i etterkant dersom du ikke har betalt returporto. Dersom du unnlater å hente ut varen på utleveringssted, og den går i retur til butikken som har avsendt denne, vil du belastes for returportokostnadene som faller på butikken + et gebyr fra kr 250,-, og du vil ikke motta penger i retur / få kansellert din faktura, før den er ankommet butikken. Retursendinger må sendes med Post Nord eller annen fraktleverandør som kan benyttes av privatpersoner. Retur skjer på kunden sitt ansvar, og dersom varen skulle forsvinne og den ikke er sendt med sporing vil kunden ikke få tilbakebetalt penger for ordren. Ved godkjent retur får du refundert penger direkte til ditt betalingskort så snart butikken har mottatt din vare i retur. Dersom du har unnlatt å bruke vårt returskjema, vil vi kontakte deg dersom du skal ha refundert penger til din konto.
Reklamasjon
Alle varene kontrolleres veldig nøye før de sendes. Dersom det likevel skulle ha oppstått skade under transport må dette meldes fra så snart som mulig og senest innen tre dager pr e-post med bilde av skade. Du kan som forbruker velge om varen skal repareres eller byttes. Unntaket til denne hovedregelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre uforholdsmessige store omkostninger for Haust.no , eller butikken som har levert varen. Vi vil avtale retur av defekt vare og utsendelse av ny. Dersom det er synlig skade ved henting på postkontor ber vi deg melde ifra om dette på postkontoret.
RETURADRESSE
Norway Fashion Design AS
Nedre Eikervei 26
3045 Drammen
Norge